Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 21 10 2010

Nej, det är inte Ramzan Kadyrov

Nu blev det fel igen på Aftonbladets Webbteve. De visar bilder på Ramzan Kadyrov och pratar om imamer, sedan visar de en imam som uttalar sig och han presenteras i en textrad som Tjeteniens president Ramzan Kadyrov. Det är han inte. Det är tydligen TT:s webbteve, men den här gången hittar jag inte klippet hos SvD. De kanske kollade det först.

Ja, jag kanske är petig. Det är väl bara en redigeringsmiss, jag förstår det. En person som inte vet hur Kadyrov ser ut har kortat ner ett längre inslag. Jag skulle inte brytt mig om det inte var för jätteankan i förrgår.

(Men det är å andra sidan ganska allvarligt att presentera den till synes mycket sympatiske imamen som Ramzan Kadyrov. Ramzan Kadyrov är riktigt djävla creepy – lite Caligula, lite Bin Laden, lite Stalin och samtidigt en av världshistoriens värsta rövslickare, Kremls allra mest perverterade knähund)

Wikipedia: Ramzan Kadyrov

SvD: Kadyrov anklagas för mord i Wien

Lindrig huliganism: Ett år sedan Natalija Estemirova blev mördad

Lindrig huliganism: Stalin och Natalia Estemirova

Kalle Kniivilä: Luzjkov vill ha kämpande patrioter

Lindrig huliganism: Ett år sedan de blev mördade

Lindrig huliganism: Domen mot Oleg Orlov på svenska

Read Full Post »

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 1 952 andra följare